dimarts, 3 de febrer del 2009

Setze mosques



Per fi m'havien donat la clau, i contra tot pronòstic abans del desembre. Només era 31 de juliol i ja tenia la clau! Vaig entrar i la meva vivenda nova m'esperava en silenci. Vaig obrir portes i finestres perquè hi entrés la llum de fora. Que bé!
Havia quedat com jo volia, com l'havia imaginada. Estava contenta. Les motllures del sostre, el color de les rajoles de terra, el bany, les aixetes... m'hi sentia còmoda. Quan vaig veure el safareig, em va fer riure. Era diminut i al costat hi posaria la rentadora supermegaguaiquesabiaferdetotperprograma, és clar!...

Vaig decidir no recrear-m'hi més i posar fil a l'agulla: operació neteja. Escombrar+aspirar+fregar . El terra, les portes, les rajoles. Música de ràdio de la que no et fa pensar en res i... som-hi. Escombra, enretira, neteja, recol·loca. Baieta, aigua, sabó, drap, mullar ensabonar, esbandir, eixugar...pellissot, líquid, detergent, banyar ,fregar, aclarir, assecar...Baieta, aigua, sabó, drap, inundar, bombolles,aigualejar, que quedi sec...fins a l'infinit. Obrir, tancar, enretirar... Durant una setmana, matí o tarda, i els últims dies amb pauses cada cop mes llargues, calor, suar, aigua. Pauses per reposar o per canviar d'activitat: mentre la màquina de vapor s'escalfa posaré plats a rentar... Ui! aquesta paret l'hauré de repassar encara hi queda pols encastada. Beu una mica d'aigua, t'anirà bé.

Les portes, els relleus de les portes. La pols i qui la va matricular. Parlaré amb la Roser, ella és master en motxo. Realment, no estic segura de si val la pena posar-hi un producte per netejar les portes o aigua sola. Ben eixugat, ben eixugat, és clar! Saps què? Me'n vaig a comprar més mistol perque aquesta ampolla està tararí. Som-hi. Fora pantalons curts, fora samarreta descolorida, vinga, faldilla i samarreta adequada per anar a comprar aquí al costat, fora xancletes, posem sandàlies. Clau, porta, carrer.
He tornat a arribar, tornem-nos a posar adequades: pantalons curts+samarreta descolorida+xancletes. Ara bellugaré el safareig petit, el desmontaré i posaré al patí, així. Eps! se t'ha acudit desenganxar el desaigua, beneita? deixa-ho a terra, desmonta-ho. Va, ho estàs fent molt bé, morena. Au, tornem-hi, les rajoles famoses! ànim, que és una habitació petita. Sento una mena d'olor. Enflairo l'aire del quartet, enflairo l'aire del passadís, enflairo l'aire del rebedor, bé. Ara bé. Haig de tornar a montar el safareig. Carai el safareig! Refum! quina flaire...Veiam, posa-hi el desaigua un altre cop. Merda! no me'n recordo com anava la junta. Aquesta bravada... Prova-ho un altre cop... ho sabia! Ara perd aigua! MERDA! hauré d'anar a buscar teflon? MACAGUNLASANGDUNPEIX! DESMONTA-HO, TORNA-HO A MUNTAR. Tranqui, tia, fés-ho poc a poc. Sento una mena d'olor.Desmonto la canonada del desaigua. Me la miro. Un tub rodó, buit, perfecte. I el sifò? qué és aixó? JODER! Mosques, quantes! quantes? mira, que les compto... una dues,tres, quatre, cinc, sis, set, vui, nou, deu, ,onze, dotze, tretze, ... catorze quinze i setze. Mortes, totes mortes... Molt bé. seré el jutge que farà l'alçament dels cadàvers. M'acosto a la tassa del wàter i les hi aboco amb parsimònia.Tiro la cadena. Requiescant in pace! Monto el desaigua. La mala olor ha desaparegut i ja no perd aigua.

© ATENEA